Wet bevordering wooncoöperaties

14 jun 2026

Woensdag 10 juni 2026 was een historische dag voor wooncoöperaties! De Wet Bevordering Wooncoöperaties, ingediend door Sandra Beckerman (SP) en Cooplink, werd in de Tweede Kamer besproken.

Kennisnetwerk Cooplink had steun in het hele land opgetrommeld om aanwezig te zijn en plaats te nemen op de publieke tribune. Op het Anna van Buerenplein al werden we enthousiast onthaald door o.a. Sandra Beckerman en Jimmy Dijk en wat volgde was een vrolijke kennismaking.

Politieke partijen konden hun appreciatie uitspreken, en vragen stellen aan initiatiefnemer Sandra Beckermann en minister Boekholt (van Wonen) over het initiatief wetsvoorstel. Wat me opviel was dat het merendeel van de partijen zich goed had voorbereid en wist waar ze over spraken, dat gold bij uitstek voor de ChristenUnie - complimenten!

Toch had ook een enkeling geen idee waar het eigenlijk over ging, zoals VVD en FVD. Ronduit negatief was de VVD, want wooncoöperaties zouden niet in het liberale gedachtegoed passen. Bij mij zorgde dat voor kortsluiting in mijn hoofd. Maar gelukkig waren de reacties overwegend positief!

Aankomende week gaat het verder. Donderdag 18 juni 2026 om 9.45 uur zitten we opnieuw op de tribune want dan volgen de antwoorden van de initiatiefnemer en de minister.

Je kunt je nog aanmelden, kijk even op de site van Cooplink.

0 Reacties

Plaats Een Reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *